نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم
سرخط خبرها

نوستالژی| ناکامی فوتبال خراسان، این‌بار در کرمان

  • کد خبر: ۸۷۵۴۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
نوستالژی| ناکامی فوتبال خراسان، این‌بار در کرمان
نگاهی به پنجمین دوره حضور تیم فوتبال منتخب جوانان خراسان در مسابقات کشوری در سال‌۱۳۵۵را در این یادداشت می خوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ پس از ۴ دوره برگزاری رقابت‌های فوتبال جوانان کشور در شهر‌های اهواز، مشهد، اصفهان و تبریز، پنجمین دوره این مسابقات با حضور فوتبالیست‌های ۱۶ استان کشور از دوشنبه ۲۲‌شهریور در کرمان آغاز شد و جمعه دوم مهرماه با شناخت قهرمان به کارش پایان داد.

دور‌زدن قانون

خراسان که سال گذشته در آخرین روز‌ها در چیدمان بازیکن به‌خاطر بخشنامه فدراسیون با مشکل مواجه شده بود، همچون سایر استان‌ها به‌جای استفاده کامل از بازیکنان جوان، با ۲ شگرد ویژه به استقبال این مسابقات رفت. شگرد اول استفاده از شناسنامه برادران کوچک‌تر بازیکنان و شگرد دوم برای بازیکنانی که فاقد برادر کوچک‌تر بودند، استفاده از شناسنامه با مشخصات دیگر بود تا بدین‌طریق بر قدرت تیم خود بیفزایند.

قرعه سخت برای خراسان

‌در این دوره تیم‌ها بدین‌طریق در گروه‌های چهارگانه دسته‌بندی شدند:
گروه‌۱‌: تهران، خراسان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه
گروه‌۲ : خوزستان، کرمانشاهان، گیلان، لرستان
گروه‌۳‌: مرکزی، اصفهان، فارس، یزد
گروه‌۴‌: آذربایجان غربی، مازندران، همدان، کرمان

شکست سنگین در اولین گام

خراسان امسال با تدارک بهتر نسبت به دوره قبل گام به این رقابت‌ها گذاشته بود؛ اما قرار‌گرفتن در گروهی سخت و شکست سنگین روز اول باز هم تمام نقشه‌هایشان را بر باد داد. دوشنبه ۲۲‌شهریور خراسان در اولین گام به دیدار آذربایجان شرقی رفت. تبریزی‌ها که دوره قبل نتوانسته بودند از امتیاز میزبانی بهره ببرند، با سپردن سکان تیمشان به بیوک صباغ با عزمی جزم به‌مصاف شاگردان ایرج نجاران شتافتند و خراسان برای اینکه سنت‌شکنی نکرده باشد، همچون دوره قبل سریع‌ترین گل مسابقات را دریافت کرد.

۳ دقیقه از شروع بازی توسط محمد ریاحی نگذشته بود که عباس کارگر، شادی را به اردوی تبریز برد. خراسان هنوز به خود نیامده، در دقیقه‌۷ دومین گل را هم درون قفس توری‌اش دید! دقیقه‌۳۲ و دریافت سومین گل. با شروع نیمه دوم و در دقیقه‌۴۱ خراسان توسط حسین شاه‌حسینی به گل رسید، اما این عباس کارگر بود که مجدد در دقیقه‌۶۰ برای تبریز گل‌زنی کرد تا در اولین گام شکست ۴‌بر ۱ به نام خراسان نوشته شود؛

و باز هم حذف زود‌هنگام

خراسان در دومین مسابقه خود ۲۴ شهریور در یک بازی سرد و خسته‌کننده در دیداری که با سوت مزین داور مازندرانی آغاز شد، با تک‌گل دقیقه ۳۰ مدافع پیش‌تاخته‌اش علی مسیح‌نیا بازی مقابل کهگیلویه را با پیروزی پشت‌سر گذاشت. آن‌ها در سومین دیدار خود و درحالی‌که برای صعود به پیروزی پرگل نیاز داشتند، دربرابر تهران صعودکرده به تساوی بدون گل رضایت دادند تا در این دوره هم خیلی زود باروبنه خویش را جمع کنند و عازم دیار خویش شوند. در این بازی شاگردان بیوک وطنخواه یک پنالتی را نیز از دست دادند.

دومین قهرمانی اصفهان

با اتمام رقابت‌های گروهی، خوزستان با یک گل مغلوب مازندران شد، اصفهان در ضربات پنالتی بر آذربایجان شرقی غلبه کرد، تهران نیز با یک گل مغلوب فارس شد و کرمان ۳ بر ۱ از سد گیلان گذشت. در نیمه‌نهایی هم کرمان بر فارس و اصفهان بر مازندران غلبه کردند. کرمان میزبان که تا این مرحله پرقدرت آمده بود، در فینال حرفی برای گفتن نداشت و با ۲ گل مغلوب اصفهان شد تا اصفهانی‌ها به دومین قهرمانی خود دست یابند. آن‌ها در دومین دوره نیز در مشهد به این مهم نائل آمده بودند. مازندران هم در ضیافت پنالتی‌ها بر فارس چیره شد و عنوان سومی را از آنِ خود کرد.

در حاشیه

از نکات قابل‌ذکر این رقابت‌ها، میزبانی ضعیف کرمانی‌ها بود؛ به‌گونه‌ای که داد تمام تیم‌ها در‌آمده بود. کیفیت پایین چمن و رختکن‌های زمین‌های برگزاری (استادیوم مؤیدی و کرمانی) هم مزید بر نارضایتی شده بود. اعتراض گیلان بر روی بازیکن لرستان و قبول آن توسط کمیته انضباطی مسابقات، عملا جدول گروه دوم را دچار تغییرات عمده کرد.

تمام یاران خراسان

جوانان خراسان در پنجمین دوره رقابت‌های جوانان کشور عبارت بودند از:
حسن برجسته، علی مسیح‌نیا، محمد خلخالی، ابراهیم نجف‌زاده، محمد مهدی‌برهان، شهریار شفیعی (رضایی)، حسن غیور‌نیا، کاظم غیاثیان، حسین شاه‌حسینی، اسماعیل کریمی، حسین مستغنی، مصطفی نور‌حسینی، رسول باشی، علی سلاحی، جواد لهراسبی و علی فلاحی.
مربی‌: ایرج نجاران
کمک‌مربی‌: مهدی پهلوان‌زاده
در این دوره حسین تهرانی به‌عنوان نماینده جامعه داوری خراسان حضور داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->